REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pohodové a uklidňující umění Fleurke

Steven Burke se narodil v Německu a Fanny Fleuraux v Landes Francii. Spolu s jejich dcerou Billy vytváří ojedinělá umělecká díla pod značkou Fleurke (složenina jmen Fleuraux a Burke). Jejich barevné tisky jsou na pomezí pop-artu, lidového umění a symbolismu. Potkali se v Paříži v roce 2008, kde tehdy Fanny žila a pracovala jako grafická designérka a ilustrátorka. Z hlavního města spolu odešli do Bordeaux, kde začal Steven pracovat jako nezávislý grafický designér především v oblasti reklamy a časopisů. Po roce zatoužili po životě ve větším kontaktu s přírodou a přestěhovali se na jih do oblasti Landes, odkud Fanny pochází. Návrat ke kořenům se stal jedním ze základních motivů jejich společné práce. Pustili se pod značkou Fleurke do tvorby linorytů. Tato technika spočívá v ručním gravírování desky linolea, na kterou se pak nanese barva a pouze ručně bez použití lisu se obtiskne na papír. Mezi nanášením jednotlivých barevných vrstev musí ta předchozí důkladně zaschnout. „Jsme při své tvorbě zcela nezávislí, což je fajn, ale samozřejmě ruční výroba přináší i některá omezení. Někdy je cesta k vytouženému výsledku složitá. Jednotlivé kopie se mírně liší, také proto děláme jen malé série, aby byl zkrátka každý kus jedinečný,“ vysvětluje Fanny.

Riskantní barevné kombinace

Jejich spolupráce zpravidla funguje tak, že Steve vytváří vizuály a na ostatním už se podílejí oba. „Stevenovi náčrtky mě často inspirují a já vymýšlím barevné kombinace. Pracuji také na dalších projektech, zkouším různé techniky. Vyrobili jsme například tisky na žakárové látky pro jednu místní společnost,“ říká Fanny. Inspiraci hledají v umění, architektuře, ale také v klasickém řemeslu. „Největším inspiračním je zdrojem je naše životní prostředí, jsme vděční za okolní přírodu, oceán a les. Chceme pocit pohody, uklidnění a vzpomínek přenést i do našeho díla,“ vysvětluje. Steven vytvořil svůj vlastní symbol: ruku s okem představující člověka jako celek i jeho meditativní stav. „Tento symbol je poselstvím harmonie, aby šířil pozitivní vlny na co nejvíce lidí.“ Pro oba umělce jsou barevné kombinace často riskem. „Máme rádi jasné barvy, kontrasty a jejich nové kombinace. V této ponuré době jsou barvy víc než potřeba,“ popisují manželé, pro které epidemie covidu byla nejen zpomalením, ale také občas trochu náročná. Museli skloubit domácí vzdělávání i práci z domova. „Všechny tři nás to nakonec spojilo,“ pochvalují si. Jejich dcera Billy je v samotném srdci vesmíru značky Fleurke a její vnímání světa často její rodiče inspiruje k další tvorbě. „Její reace na nové vizuály jsou pro nás zásadní a je pro nás tou nejpřísnější inspektorkou kvality práce,“ vtipkuje Fanny.
 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA